Dr. Hajas Ági, a R.É.T. Rajz - Építészet - Tánc című könyv írója, a Napház Alkotóház művészeti vezetője
zenei alapozó online kurzust indít!
Zenei alapozó - ZONGORA
bölcsődéstől kisiskolás korig
Az online zenei alapozó kurzusban megmutatom Neked...
…hogy hogyan tudod ezt a csodálatos hang-szert fejlesztő
JÁTÉK-SZERként használni!
- Könnyen követhető feladatok – KOTTAOLVASÁS NÉLKÜL!
- Több, mint 15 videó, 19 lecke játékokkal, praktikus tanácsokkal
- ÖRÖK HOZZÁFÉRÉS
A KURZUSRÓL BŐVEBBEN:
A korai zenei fejlesztés megsegítésére dolgoztam ki ezt a zongora-alapú fejlesztő videósorozatot, amellyel “hozzá-nem-értő” anyukaként is könnyedén el tudsz kezdeni játszani a hangszeren, és meg tudod tanítani gyermekednek a legfontosabb alapozó játékokat. Minden lecke lépésről-lépésre mutatja be a játékos fejlesztő elemeket, amelyeket egyre összetettebb és bonyolultabb elemek követnek. Így a sorozat végére a gyermek már biztonsággal tud tájékozódni a zongorán, élvezhető kis zenei darabokat tud lejátszani, és megtanul improvizálni is. Már a 2-3 évesekkel is nagyon szépen együtt lehet dolgozni – a sikereik is látványosak, de esetünkben a mögöttes fejlesztő cél az elsődleges ok, hiszen a zongora egy remek feszültség-oldó, levezető eszköz lehet a gyermek kezei között, nem beszélve arról, hogy mint minden hangszer, elsődlegesen az érzelmek kifejezésének legjobb csatornája…
Ezt az oktató lecke-sorozatot abból a 15 évnyi zenei oktató-tapasztalatból építettem, amíg az alkotóházban óvodás és kisiskolás gyermekeket oktattam ezen a téren is. Sajnos egyelőre nincs más lehetőség a gyermekek korai zongoraoktatására, mint az otthoni, vagy online megoldás. Mellékhatásként Te – édesanya is kedvet kapsz majd a zongorázáshoz 🙂
KINEK AJÁNLOM?
Minden gyermeknek, aki a kettes és a hármas számosságot vizuálisan meg tudja különböztetni, illetve el tud számolni ötig… 🙂

HIÁNYPÓTLÓ "TAN"ANYAG!
A legkisebbek (bölcsődés, óvodás és kisiskolás korosztály) számára nagyon nehéz zenei alapozást, illetve fejlesztő foglalkozást találni. A “Ringatóból”, a mondókás, tornáztatós tanfolyamokból a legkisebbek hamar kinőnek, és nincs meg a folytonosság a zenére és ritmusra érzékeny gyermekek számára. Az óvodai zenei foglalkozások sok esetben pedig nem a fejlesztésről, hanem egy-egy ünnepkörre való bemutatóra készülésről – a közönségről szólnak, amely teljesen más fókuszú foglalkozás, mint az, amire a gyermekeknek igazán szükségük lenne.
Később – ha a gyermek zenei érzékenységét a szülők felfedezték – sincs sok lehetőség a továbbképzésre, hiszen innen egy hatalmas ugrás az, amikor a gyermeket zeneiskolába íratják a szülők, akik első évben zene helyett, mintegy “hidegzuhanyként” kapják a nyakukba a számukra (is) érthetetlen szolfézst. Majd ha sikeresen megőrizték a gyermekek a lelkesedésüket és kitartanak amellett, hogy zenélni szeretnének, akkor a következő évtől választhatnak hangszert maguknak.
Sokuk számára itt fejeződik be a zenei pályafutás, mivel egy nem jól átgondolt hangszerválasztás a gyermekeknek olyan kudarcélményt jelenthet, ami egy életre elveheti a kedvét a zenéléstől.
Jelenleg ma Magyarországon nagy vonalakban ez a helyzet, már ami a kicsik zenei képzését illeti. Kevesen vannak, akik megpróbálják áthidalni ezt a szakadékot, és nagyon kevés az alternatív oktatási rendszert követő komplex fejlesztő intézmény is.
A zenei alapozó – ZONGORA kurzussal ezt a szakadékot szeretném áthidalni. Terveim szerint ez a kurzus egy komplexebb, különböző művészeti területekre kiterjedő fejlesztő tanfolyam egyik, – jelenleg az első – részegysége.
Mivel nem mindenki szeretné gyermekét zenei pályára orientálni, illetve sokan nem biztos, hogy a zongorát választanák kedvenc hangszerül, ezért ebbe a kurzusba azokat a fejlesztő, alapozó játékokat emeltem bele, amik mindenképpen hasznosak ennek a korosztálynak anélkül, hogy kottát kellene olvasniuk.
Mottóm, hogy a zenei élmény nem egy hosszas tanulási folyamat megkoronázása kell legyen – ami a zeneiskolai hozzáállást tükrözi – hanem maga a zenélés jelentsen élményt a gyermeknek, minden alkalommal.
Ha a gyermek a kezdetektől fogva sikerélményt él meg zenélés közben, egyre motiváltabb lesz, fejlődése minden területen meglendül.
A kurzus segítségével magad is és gyermeked is játszva tanulja meg a zongorázás alapjait... De nem ez a lényeg!
MIÉRT JÓ EZ A GYERMEKEMNEK?
A ritmus: a mozdulat, az érintés és a hallás egyszerre több érzékszervet kapcsol össze. (10 ujj tudatos koordinációja! )
-
Minél több érzékszervet használ együttesen a gyermek, annál serkentőbben hat az agyi idegsejt-pályák kialakulására, illetve azok megerősítésére.
-
Ritmusos, mozgásos feladatok segítik őt a nagymozgás és a finommotorika összerendezésében, keresztirányú mozgáskapcsolatok kialakításában, az izolációban, a sebességek megértésében, kéz és lábügyesség fejlesztésében – ha csak a szorosan hozzá kapcsolódó területeket vizsgáljuk.
-
Emellett fejleszti a gondolkodásmódot, a figyelemmegtartást, a memóriát, a logikai készséget.
-
Fejleszti a kombinációs készséget, a kreativitást.
-
Kitartásra, önálló munkavégzésre nevel.
-
Megtanulja általa a gyermek a monotónia-tűrést és megérti az egyszerű utasításokat, amelyeket el is végez.
-
És ami az én szememben a legfontosabb: az ilyen jellegű játékok között felfedezhet magának a gyermek egy olyan, számára komfortos kommunikációs csatornát, amelyen keresztül kifejezheti érzéseit, vágyait, levezetheti frusztrációját, dühét.
-
Ezáltal pedig a mindennapokban nyugodtabbá, figyelmesebbé, kiegyensúlyozottabbá és szófogadóbbá válik a gyermekünk.
- Mindez kicsi gyermekek számára is élvezhető tanítás, kottaolvasás nélkül!
- A zongorán való játék így valóban ZONGORA- JÁTÉK lesz!
MIÉRT JÓ EZ NEKEM?
- Mert ahelyett, hogy a zongora továbbra is porfogó dísztárgy maradna a lakásban – végre betöltheti méltó hangszer-szerepét.
- Mert több évnyi fejlesztő anyaggal látlak el.
- Mert nem kell különórákat keresned, fizetned – mindezt otthon is megtanulhatjátok.
- Mert gyermeked minden időt, amit a zongoránál tölt – saját maga fejlesztésével tölt.
- Mert amíg gyermeked zenél – nem a tévét nézi, mégis akár órákra leköti magát.
- Mert olyan “hullámhosszon” kommunikál veled, amelyet a Te idegszálaid is szeretni fognak…
- Mert gyermekedre olyan pozitív, fejlesztő hatással van, amelyet az élet más területein is észre fogsz venni, és kamatoztatni tudod.
- Mert két gombóc fagyi áráért vehetsz meg egy leckét, azaz 38 gombóc fagyi áráért ( 5 családi fagyizásért) mindez a Tied lehet.
- Mert lehet, hogy végre Te is felbátorodsz, és elkezded saját magad is fejleszteni a zene terén!
- Mert nincs szebb élmény annál, amikor a gyermek és a szülő egy hangszeren “játszanak”.
- Mert örök hozzáférést kapsz a kurzushoz.
- És mert ha bármilyen kérdésed van a későbbiekben, elérhetsz engem, segítek Neked: kedvezményesen tudsz velem online konzultálni – amennyiben igényled.
KITŐL FOGSZ TANULNI?
Dr. Bedécs-Hajas Veronika Ágnes vagyok, építészmérnök, képzőművész, formatervező, egyetemi óraadó, Napház alkotóműhely szakmai vezetője, Maak Design csoport megalapítója, art, life coach, a R.É.T. Rajz – Építészet -Tánc könyv szerzője és négy gyermek édesanyja. Jelenleg a Magyar Művészeti Akadémia ösztöndíjasa vagyok egy készülő mese-sorozattal, melynek címe:Design-mesék.
Sokáig kíváncsian figyeltem, hogy miért sodor az élet ennyire különböző szakterületekre és végül vajon hol fogok lehorgonyozni?
Mára már látom, hogy minden zenei, táncos, mozgásos, alkotóművészeti, építészeti, tervezési útkereséseim mind külön-külön források, amelyek patakokká hízva végül mind egy folyónak táplálják a vizét, amely nem más, mint a komplex művészeti fejlesztés, más néven: művészettel nevelés.
Ez a téma foglalkoztatott az egyetemi oktatásom során is, ez a fúzió érdekelt, amikor megalapítottam a MAAK Design csoportot, ahol képzőművészekkel és iparművészekkel alkottunk közösen, és ugyanez foglalkoztatott, amikor a Napház Alkotóház művészeti vezetője voltam 15 éven keresztül.
Ahogy édesanyává értem, az anyaság mellett folyamatosan gyermekek fejlesztésével, integrált művészeti képzésével foglalkoztam úgy, hogy közben saját gyermekeim is rendre részt vettek az alkotó folyamatokban. Így nem csak arra volt némi rálátásom, hogy ezek a folyamatok mennyire pozitívan hatnak a hozzám érkező gyermekekre, hanem arra is, hogy hogyan tudom mindezt a tapasztalatot beépíteni a gyereknevelési eszköztáramba. Közelről megtapasztaltam a gyermekek flow állapotának kialakulását, és azt, hogy mi mindenre fel lehet “használni” ezt a teremtő létállapotot – akár oktatási, nevelési céllal is.
Mára már nem tartok workshopokat gyermekeknek, helyette az édesanyákat oktatom és adok kezükbe olyan jól működő nevelési eszközöket, amellyel az ő számukra is játék lehet a gyermeknevelés. Hivatásommá vált, hogy segítsem azokat az édesanyákat, akik nem látják a kiutat a nevelési elvek útvesztőjéből, és saját anyaságukat kudarcként élik meg.
A tudásommal, a tapasztalataimmal segítem a hozzám forduló édesanyákat abban, hogy ők is meg tudják élni a békés, nyugalmas mindennapokat, megéljék az anyaság csodáit és gyermekükkel olyan szeretetteli kapcsolatot tudjanak kialakítani, amely kiállja az idő próbáját is.
TECHNIKAI PROBLÉMA ESETÉN:
Sajnos előfordul, hogy a csúcsszuper rendszerek valahogy összeakadnak és nem úgy működnek, ahogyan kellene…
Ha Neked menet közben valahol elakad a jelentkezési folyamatod, Akkor bátran keress meg akár messengeren, akár e-mailen az alábbi elérhetőségeken, és segítek, amiben csak tudok…
Írj levelet a hello@flow-art.hu emailcímre.
HOL TALÁLKOZHATTÁL MÁR VELEM ÉS A MUNKÁIMMAL?
Ha nő, vagy édesanya vagy, szeretettel várlak a zárt Facebook csoportomba, ahol ezen kívül sok Flow-alapú neveléssel, művészettel neveléssel foglalkozó tartalmakat is találhatsz:
Boldog anya – boldog gyermek, avagy hogyan építs kötődő kapcsolatot gyermekeddel
További tartalmakat a FLOW-ART honlapján találhatsz, ahol értesülhetsz az induló ingyenes workshopokról is:
